fredag, december 03, 2010

We have a plan!

Nattsömnen blev verkligen inget vidare i natt heller, jag somnade vid tolvtiden och vaknade före klockan fem av magsmärtor, bara upp, ta en Ipren, gå på toa och ta efterföljande dusch, tillbaka till sängen, fortsatt ont i magen, snurrade som en toka i sängen och väckte även B (stackarn!), upp på toa igen, ännu en dusch, tillbaka i sängen och snurra lite till och naturligtvis somnade jag till tio minuter innan jag skulle upp. Segt - minst sagt! Efter middagen blev det väldigt tydligt att jag låg minus på sömnkontot så jag tog mig en "nap" på sängen och efter den var jag om möjligt ännu tröttare - men nu, en dusch och ett glas underbar Lerum svartvinbärssaft senare är jag som en ny människa. Jag hoppas detta håller i sig en stund så att jag kan njuta av lite umgänge med B som kommer hit efter en middag med sina föräldrar på byen lite senare. Sen börjar vår helg på riktigt, inget annat som stjäl uppmärksamheten fram tills dess att flygplatsen drar på söndag eftermiddag.

Idag har jag och Tone har lagt upp en strategi för vår Harry-tur till Sverige på måndag. Det lutar ut som att vi hoppar över superkomplexet Nordby och satsar på centrala Strömstad istället. Klockan 14 flexar vi ut och hoppar vi in i bilen och styr kosan mot Svea rike. Jag kommer att stanna över hos Tone med familj när vi kommer tillbaka, det är den absolut lättaste lösningen istället för att hon ska släppa av mig vid ett tåg som tar mig in till Oslo och sedan den vanliga rundan med båt och buss hit ut. På så vis kan vi också ta med mina grejer på tisdag morgon, svänga förbi lägenheten och lämna dem innan vi drar vidare upp till jobbet. Det blir en trevlig liten utflykt och ett avbräck i vardagslunken :).

Inga kommentarer: