måndag, januari 24, 2011

Direktreklamhelvetet


Fukt och kyla hade fått min lapp på brevlådan (se ovan) att släppa i ena kanten och vika sig ut. den har hänt där i drygt ett halvt år nu och även om brevbäraren/reklamutdelaren byts ut så borde det rimligtvis inte vara så svårt att förstå vad som står på lappen då mitt namn finns på ett annat ställe på brevlådan, med lite god vilja kan man ju till och med "flippa tillbaka" lappen för att läsa. Men icket...när chansen att dumpa en massa skit i ännu en brevlåda dyker upp så tar man den uppenbarligen. För idag hade jag reklam från Jysk, Elkjøp, Coop OBS och nån "fönsterbytarfirma" i min låda *grrrr*. 

Irritation och åtgärd omedelbar! In med lappen i värmen, torka, torka, på med (två bitar) självhäftande tejp, ut med isskrapa och hushållspapper, skrapa brevlådan, torka den torr och på med lappen igen. Jag ger mig inte! Nu hoppas jag att den håller fram till sommaren, då ska jag dit med en laminerad- eller DYMO-version.

Inga kommentarer: