söndag, januari 30, 2011

Lök i örat

Det har börjat smyga sig på öronvärk här, vänster öra känns inte helt 100%. Jag har ju en historia som "öronbarn" men har vari förskonad från dessa bekymmer mitt vuxna liv men jag minns fortfarande hur jäkla ont det gjorde. Jag dras nog fortsatt med känsliga öron för jag känner det enormt när jag flyger, en del resor (speciellt landningen) är en plågsam historia och jag är totalt döv när jag kliver av planet.

Jag skrev om detta på Facebook och fick tips av Åsa att lök ska göra susen så jag googlade runt och det verkar ha fungerat gott för en del eftersom löken är bakteriedödande så nu har jag testat att koka upp vitlök, doppat bomull i det och petat in det i örat. Det ska ju tydligen vara lökångorna som är bra. Så nu hoppas jag på det bästa. Varmt och gott är det i alla fall.

Nu ska jag ge en thriller vid namn "Wanted" på TV3 en chans, fångar den mig så blir det soffan nån timme till, om inte så störtdyker jag ner i sängen.

Edit: Jag fick bakläxa av Åsa, rå gul lök ska det vara! Så nu sitter jag med en bit gul lök i örat! Wish me luck!

3 kommentarer:

Jean sa...

Mental bild. Jen med gul lök i örat. ^^ Hoppas det fungerar iaf. :)

missj sa...

Ja, det är säkert urtjusigt ;) Jag hoppas verkligen att det fungerar. Det ska tydligen vara ett bra husmodersråd :)

Mariette sa...

Går bra med vitlök också, har testat =)