lördag, januari 01, 2011

Vi är drygt 30 minuter in i det nya året

Med facit i hand vet man ju att man firat ankomsten av ett nytt år om och om igen och vissa år har inneburit så mycket sorg, andra år så mycket glädje. Någon firar garanterat in det värsta året i sitt liv, andra det bästa. Än så länge är detta nya år totalt oskrivet.


Vem kan ana eller veta vad detta år kan innebära för var och en av oss; av glädje, sorger, lycka, besvikelser och överraskningar. Man kan såklart hoppas på det bästa men vi kan inget annat göra än att följa med.


Min nyårsafton har varit så himla mysig, efter en eftermiddags-slummer pga nattens dåliga sömn blev jag stressad och småirriterad över att ligga efter, att inte ha duschat, sminkat, klätt mig i stassen, ordnat all mat och gjort allt till perfektion. Men vi kom i fas, lite sen middag men vad gör det, denna årets sista dag när man ändå ska vara vaken till tolvslaget och helst ett tag till. En massa god mat och dryck, samtal om året som gått,  Jan Malmsjö på TV och åsynen av en enorm mängd fyrverkerier från husfolkets trapp som ger sikt över halva Oslo har vi nu landat i soffan.


Nu ska jag ägna mig åt kärleken och njuta av dessa första skälvande timmar av 2011♥

Inga kommentarer: