söndag, februari 27, 2011

Folkliv och vimmel

Oj vad folk det var inne i Oslo i går, det är inte vanligt att det är så mycket myller av människor en lördagkväll som det var i går. Det råder verkligen VM-feber här. Jag hade dessvärre bara mobilkameran att fotografera med så kvaliteten blev inte den bästa. Kul med liv och rörelse. Jag har aldrig sett så många poliser i farten här heller som i går. Det känns tryggt. Utekvällen var väl lite si och så, jag har haft både roligare och tråkigare men jag fick i alla fall dansa lite. Det var i alla fall kul att träffa IM, Anita, Tone och Mona. Jag kände av vinet ganska snabbt så sen blev den massor med vatten, mest vatten resten av kvällen faktiskt. Vilket säkert bidrar till att jag mår som en prinsessa idag. Tanken var att jag och Anita skulle följas till Rådhuset eftersom hennes buss hem går därifrån och min båt inte går långt därifrån, hon skulle meddela mig när det var dags att gå eftersom jag var och dansade men hon fastnade i samtal och jag tror att det glömdes bort så när jag vid ett tillfälle lämnat dansgolvet för att höra med henne om det var dags att gå var klockan på tok för mycket så det blev turbo för mig till båten. Hon valde att stanna en stund till. Jag hann plöja mig fram genom fyllisar som ryckte tag i mig och skulle prata och hann till på båten - på minuten. Vilken skräck om jag hade missat den. Huh!

Dagen så långt har jag tagit med ro, sovit gott, dragit mig i sängen, sett spännande skidlopp på TV (grattis till guldet Norge!) och kört en maskin med tvätt. Nu ska jag få mig lite mat i magen och fortsätta söndagen i samma tempo.

Några bilder från ett VM-pyntat Karl Johan:















Inga kommentarer: