lördag, februari 19, 2011

Romantiskt? Tja, både och!

Det kändes riktigt romantiskt att piffa till sig i går, sätta sig på bussen och veta att B kom resande mot samma mål fast från ett annat håll. Fullmånen strålade och det var helt klart och vackert. Jag rekommenderar verkligen Signalen, placeringen är klockren och maten supergod. Det enda som egentligen kan förbättras är service, ungdomarna som jobbade mer servering hade inte riktigt de "rätta, uppmärksamma ögonen" på sig. Istället för att själva uppsöka borden och fråga om det är nåt mer så får man ropa och vinka åt dem.

Fisksoppan var lika gudomlig som sist. Underbart! Det kommer med all säkerhet att bli många fler fisksoppe-middagar för mig där. Vi åt, njöt, pratade och beundrade utsikten innan vi tog bussen hem vid 21:30. Jag var helt slutkörd, det har varit rätt mycket på jobbet, jag känner att jag är ensam nu (min kollega är och cruisar i Karibien - hääärligt!). Tillbaka blev det soffa en stund innan jag kände att jag inte orkade mer och kröp ner i sängen. B skulle bara vänta på att tvättmaskinen skulle bli klar och komma och lägga sig sen. Vi 03:30 vaknade jag i en tom säng. Jag gick upp och där låg min skönhet och slumrade gott i soffan. En försiktig väckning och sen fick jag gosigt och gott sällskap. Att vi somnade från varandra på olika plats var ju inte direkt planerat eller speciellt romantiskt, med tanke på att vi inte ses hela tiden är det ett jäkla slöseri att inte få sova tillsammans! :)

Jag har precis snott ihop en sats chokladbollar som står och gottar till sig i kylen, det blir nog en eller två till kvällen melodifestival. B har knatat iväg till MB och E  för att tvätta två kavajer på skonprogram (deras maskin är bättre än min) och jag laddar för en dusch och en tur till Kiwi för att handla lite. I afton ska vi slå till och steka oxfilé, till det blir det en god champinjonstuvning på färsk svamp och potatiskroketter med vitlök.

Inte helt lätt att fota fullmånen
Superfint ställe här på Nesodden
De har gjort det så mysigt, både ute och inne
Fisksoppan; den gudomliga!
Dagens chokladbollsproduktion, pärlsockret här i Norge är mer glasaktigt och klart än det i Sverige

2 kommentarer:

Anna sa...

Du verkar ha en väldigt seriös blogg, skönt att inte alla skall köra på samma sak :)
Vad gör du i Norge?

missj sa...

Tack, det tar jag som en komplimang :) Här i Norge lever jag numera...och jobbar...och trivs :) Kul att du kikade in!