torsdag, februari 17, 2011

Økern är ganska öken

Angående rubriken så menar jag bara att jag tycker att området är ganska trist, grått och betong och massor av byggningsprojekt. Jag känner inte direkt harmoni där. Tacka vet jag gröna, lummiga och vackra Nesodden :)
"Sikta på Statoil" och det jag gjorde och hittade fram
Sånt här skitväder har vi haft idag, snö och slask - och så här inspirerande är Økern T-banestation just nu
Jag är verkligen noll inspirerad till städning enbart för att jag är trött, det blev nog så sent i går med tanke på att jag skulle dra in till byen med 07:05-bussen. Men jag ska i alla fall ta lite grann (dammsugning, dammtorkning och renbäddning av säng) och gå på adrenalinet jag får av vetskapen om att jag gör det för att jag väntar ett sånt eminent sällskap i helgen.

Det var nästan så att jag nickade till på båten tillbaka men jag höll mig vaken tack vare en drös livfulla ungdomar som höll låda och härjade på båten. Sen vaknade jag till ytterligare när jag slog skallen i en panel i bussen. Ny busstyp och jag var varken van eller förberedd på att den vid att den var så nedsänkt.

Kursen var för övrigt ingen ingen stor aha-upplevelse men partiet där två dövblinda personer berättade om sin vardag och sina problem var både intressant och berörande. Jag blev dessutom superimponerad av deras sätt att taktilt läsa av tolkens teckenspråk bara genom att hålla sina hände på dennes. Ooootroligt!

I väntan på båten hann jag dessutom kasta mig in på HM på Aker Brygge och finna mig en ny handväska (både billig och snygg om jag får säga det själv), vilket var mycket välbehövligt efter att jag fått slakta fodret på min tidigare pga att saker börjat leta sin in där. Ett par flaskor minihårspray blev det också, perfekt för resor när det inte är aktuellt att checka in bagage.

2 kommentarer:

Annelie sa...

Mot norge imorgon bitti :-) Jag kollar fortfarande ang. veckor i sommar, måste få klart med semestern från mitt vanliga jobb först. Kram!

missj sa...

Nämen så trevligt att du förgyller Norge :) Det lät som att det var ferie från 2 juli som gällde för min kollega. Kram!