måndag, mars 28, 2011

Ännu en dag på ranten

Jag inledde denna dag med ett besök till vårdcentralen, det är alltid lika trevligt att träffa forna kollegor - lite som att komma hem. Det blev såväl surr i korridorerna som i personalrummet och på Annikas kontor. Därifrån drog jag vidare för att hämta ut mitt paket på Bussgods och i samma veva fick jag ett telefonsamtal av Jeanette som var på stan, allt vi fick till var en rusning genom Lindex för att köpa mina mini-hårsprayer och en 20-minuters-date på Opalen men det var trevligt att träffa henne och jag är glad att vi i alla fall fick till ett litet möte. Lilltösen som snart blir 30 år!

Nästa anhalt var att plocka upp Annika på vårdcentralen och dra för att möta upp de andra arbetsterapeuterna på Far East för lunch. Det var både gott och trevligt! Asiatisk mat är för jäkla god. När jag skjutsat tillbaka Annika till VC blev det en sväng in på Posten för att köpa mer frimärken och sen till Ica Kvantum och handla grejer till kvällens middag plus lite blomster, därifrån vidare till K för att hälsa på henne. Tyvärr har bebben inte velat komma ut ännu så det blev inget bebis-gos denna gång men nästa sväng upp då minsann! Det känns som om jag virvlat runt som ett yrväder. Tack Jillan för att jag får låna bilen och för att jag får husera här som om det vore mitt eget hus♥

Fast vi kör elektriskt

Nu ska jag kasta mig in i duschen, hälla upp ett glas vin (för nu har jag helg) och påbörja förberedelserna av dagens middag - fondue!! :P Jag hade önskat och hoppats att Pernilla kunde komma förbi och förära oss sitt sällskap men tyvärr hade hon inte möjlighet, däremot verkar vi bli förstärkta av Kristina och Ingela. Jag tror att det vankas en trevlig kväll! :)

Inga kommentarer: