lördag, maj 21, 2011

Köpa lägenhet?

Om jag ska fortsätta att bo här så (vilket det starkt lutar åt) så vore det såklart smart att köpa sig en bostad istället för att hyra och kasta pengarna i sjön så att säga. Dessutom är det en finfin investering eftersom priserna hela tiden går upp. Saken är bara den att det är så jäkla dyrt att skaffa något ensam om man vill bo centralt på Nesodden (och helst på västsidan).

Jag har sett en superfin lägenhet på Finn.no som jag gärna hade velat ha men med ett utgångspris på 2 400 000 NOK och andra tillkommande utgifter drar det iväg för mycket, jag hamnar knappast på under 15 000 NOK per månad för den. Den är superfräsch och har en underbar utsikt över fjorden och Oslo.

En snabb liten kalkyl: Lån + månadsavgift: drygt 11 500 NOK sen tillkommer ström och kommunala avifter. Dessutom ska taket renoveras (vilket beräknas till 21 000 NOK för just den lägenheten) och ytterväggar, dörrar och fönster måste uppgraderas, pris osett.

Just denna får jag lägga till handlingarna men jag kommer att fortsätta att spana!
Fasad
Fasad 2
Uteplats
Öppen planlösning mellan vardagsrum och kök
Vardagsrum
Vardagsrum
Vardagsrum med STORA och många fönster mot den vackra utsikten
Kök
Kök
Sovrum - hemska färger men sånt kan åtgärdas
Badrum
Badrum
Planlösning
Planlösning 3D

3 kommentarer:

Jill sa...

Ja, den var himla fin! Men kostade därefter också, men det kommer flera objekt. Vilken kul sysselsättning att spana på något nytt =)))

Camilla sa...

Där vill jag oxå bo! :)

Annelie sa...

Superfin! Men med de priserna lär jag fortsätta pendla ;-)