onsdag, maj 25, 2011

Spindelfri ger spindelfritt?

När jag kom tillbaka hit till Norge förra tisdagen hade jag en del mindre spindlar som passat på att njuta av stillheten medan jag var borta ;) De där "monsterspindlarna" kommer ju först till hösten.  Hur som helst, jag pluggade i mina "Spindelfri" förra torsdagen och tro't eller ej...jag har inte sett röken av en spindel i lägenheten sedan dess!

Om det är en slump eller om de verkligen fungerar känns för tidigt att utvärdera - men so far so good! Jag kan ju höra om en TV står på hemma utan att ljudet är på, det är liksom ett speciellt tjutande, högfrekvent ljud i luften. Fler som upplever detta? Ljudet från "Spindelfri" har jag vant mig vid, det påminner om det där TV-ljudet men i en pulserande utgåva. I sovrummet känns det mer som en tickande klocka så det blev inte så illa och plågsamt som jag trodde att det skulle bli.

Det vore ju helt fantastiskt mycket värt om de verkligen fungerar (vilket de just nu ser ut att göra). Jag slipper gärna de där monstren i höst! :)

3 kommentarer:

Tove sa...

Pris? Hur många kvm täcker en sån där?

missj sa...

De täcker ca. 30 m2, jag har 2 (en i vardagsrum/kök och en i sovrummet). den låter som sagt lite. Just nu har de sänkt priset från 149 kr (som jag köpte den för) till 89 kr. Du kan se mer här: http://shop.conrad.se/websale7/SPINDELFRI.htm?shopid=conrad-swe&act=product&prod_index=621737&cat_index=SHOP_AREA_36898_0811051

missj sa...

Lite mer info att läsa om produkten här: http://www.skadedjursfri.se/spindelfritt--avvisare