torsdag, juni 16, 2011

My City Home nästa helg


Nästa helg är det ju dags för festival i Oslo och jag och Anita har beslutat oss för att dela på hotell den helgen, eller rättare sagt en studio apartment på 26 m2, med två enkelsängar, soffgrupp, kök och vitvaror i lägenhetshotellet My City Home. Det ligger helt toppers placerat, bara ett stenkast (mindre än en minuts gångväg) från Karl Johan så nästan mittemellan de ställen vi lär befinna oss mest; nämligen regionerna kring Karl Johan och Rådhusplassen/Aker brygge.

Detta blir helt klart bästa lösningen dels för att såväl dagarna som kvällarna kommer att locka till byliv, ingen av oss har lust att pendla fram och tillbaka Nesodden eller Jessheim för att duscha och byta om. Dessutom innebär det också att man själv styr hur länge man vill vara ute om natten - utan stress till min nattbåt eller hennes tåg/buss. Så fasligt dyrt blev det inte heller, det landar på 1300 NOK per person för dessa två nätter - ta bara en jämförelse med ett snitt på 4 t.o.r.-resor Nesodden-Oslo den helgen varav två resor med nattaxa på två av resorna, det landar på 500 NOK bara det. Och innebär så mycket mer bök.

Nästa vecka ska jag dessutom unna mig två flexlediga dagar, nämligen torsdag och fredag. Kortvecka alltså - jiihaa! :D

Men jag hoppas innerligt att väderprognosen är fel - helt fel, för detta ser inte skoj ut:

Inga kommentarer: