måndag, juni 27, 2011

Prata på...

Talkmore är en superleverantör av mobiltjänster så egentligen är det inte av missnöje jag går i bytartankar - utan det handlar om rent praktiska skäl. Den utlandstjänst de erbjuder med 750 minuter per månad räcker inte långt med B i Köpenhamn och familj och vänner i Sverige. Jag har till och med mailat dem för att höra om de har någon uppgradering på gång för att slippa byta men dessvärre har de inte det. Nu har jag funnit NetCom (som är en del av TeliaSonera) och deras fastprisavtale. De har en pakke som heter XL som inkluderar 3000 ringminuter, 3600 SMS och fritt bruk av data till ett pris av 589 NOK per månad. Med detta pris hamnar jag under min snittkostnad per månad hos Talkmore - och jag får samtalstid som jag inte behöver ransonera och som inte är slut långt före månaden är det. Inte nog med detta; dessa 3000 ringminuter kan nyttjas i hela Norden, inga exploderande mobilräkningar (så brukar det vara) bara för att jag varit hem på besök med andra ord. Helt perfekt!

Jag har varit i kontakt med NetCom idag för att undersöka om det blir problem med mitt d-nummer (det tillfälliga personnumret alltså), jag fick ju gå igenom en del styr och anlita MB att stå på abonnemanget hos Talkmore för att få igenom det, och det var det inte så länge hon och jag går in till en förhandlare och ordnar detta. Det enda jag behöver är overføringsskjema, lönespecifikation och ett ID för att få till detta.

Med andra ord; det blir ett snack med MB för att hänga med henne in till byen när hon har tid för att ordna detta.

Telefonnumret har jag tänkt portera så det blir detsamma.

Inga kommentarer: