söndag, juli 24, 2011

Vänner, vänner, vänner♥ (bildbomb)

Jag har haft en riktig kanonhelg. Fredagen mötte jag upp Pernilla, Lina och Nettan på Bränna för att äta middag. Efter middagen drog vi hem till Pernilla för att prata och dricka vin och där anslöt även Karianne till gänget. En mycket trevlig afton. Krogsvängen senare på kvällen var väl ingen superhöjdare tycker jag, kände mig lite malplacerad och hade gärna gått ut tidigare medan solen fortfarande strålade. Hemåt (läs: till Agneta) knatade jag vid 01:30-02 någon gång, via lite mat - som är ett must. Kvällen var i alla fall varm och vacker och goda vänner förgyller det mesta♥.


Stadsparken

Det var sommarmarknad i stan
Blomsterprakt
Kungsbron badade i sol




Bodens stolthet
Stället för aftonen; Restaurang Brännastrand
Fontänen var i full gång
Lugnet före stormen
Middag på Bränna
Lina, Pernilla och Nettan
Samling vid pumpen hemma hos Pernilla
Jag kom med på ett hörn
Goa och glada tjejer
Nettan njuter av sol och sommar på loftgången
Lina
Vinet för aftonen
Pernilla i kvällssolen
Karianne kikade också förbi hos Pernilla
Nettan
Lina - i SMS-tagen?
Finaste lilla Pilla♥
På bränna träffade jag även Birgitta
På lördagen kom Agneta och Gunnar hem från middagsbjudningen i Luleå med anledning av hans födelsedag. Vi började med att ta en tur ner på sommarmarknaden, mest bara för att titta för jag kom då hem utan minsta lilla inköp. Där träffade jag flera bekanta och hann även med att knipa en kram av K, K och T som jag mötte på Kvarnängen. När hungern började sätta in för mig, Agneta och Gunnar drog vi oss hem till henne där hon bjöd på en toast med ishavsröra i väntan på middagen som bestod av Gunnars egenhändigt uppdragna laxöring, potatis, hollandaisesås och sallad. Till dessert fick jag honungsmelon medan de andra slog till med lite kladdkaka som komplement. 

Förrätt
Lördagens smarriga middag
Dukat och klart
Gunnar, Agneta och Marcus avnjuter middagen medan jag agerar fotograf
Min dessert...
...och desserten för de modiga ;)


Tack för en mycket fin helg alla som varit med och förgyllt den!

Inga kommentarer: