söndag, augusti 21, 2011

Bilder från Pythagorion

Några bilder av vår härliga vecka i Hellas, i slutet av september bär det av igen - då drar vi tillbaka för sol, värme, energiintag och för att återse våra nya vänner.

Jag hoppas innerligt att vi slipper samma resesällskap ned; en "acetondoftande-man-med-Jägermeister-fulla-fickorna-och-stadigt-beställande-från-kabinpersonalen-samt-även-orsak-till-smärre-kaffebrännsår-på-Elins-lår"
Inte långt till landning nu...

Äntligen nere, fantastisk temperatur!

Från busshållplatsen fick vi gå sista biten till hotellet genom små mysiga gator

Redan här spottar jag ju "grannen"

Vårt fantastiska och välutrustade kök ;)

Badrummet, det var total översvämning efter en dusch - inte ens ett draperi och den där mattan var så oerhört äcklig och svampig i vätan att den blev förvisad.

Inte det vackraste hotellrum jag bott på men jag trivdes finfint och det låg så bra till och var så vänligt dessutom ägnade vi inte speciellt mycket tid här.

Första kvällen på terrassen

Samma syn varje kväll

Elins mat...

...och min

På väg till stranden, den strand vi kom att bli på varje dag


Det är synd att det turkosa vattnet inte kom till sin rätt på mina bilder

Inte speciellt plågsamt ;) Sten någon meter sedan ljuvlig sand och så salt vatten att man flöt som en "dupp" ;)


Detta blev favorit- och stammishaket; Faros. En helt fantastisk familjerestaurang; vi tackar speciellt Stella, Christos, Dimitris Kalos och Aldo Duka för att de bidrog till att göra den till just detta.

Vårt hotell från utsidan

På middagstur





En kväll ville vi köpa lite is...detta var vad de kom ut med ;)

Vi samlade vackra stenar på stranden

Här möblerade vi om solsängar och ägnade många timmar varje dag



En av alla de små vänner vi mötte



Hamnpromenaden

Mojito on the beach!

Här hade vi kommit fram till att vi faktiskt gjorde smartast i att dela mat eftersom vi lämnade på tok för mycket och det togs ibland som kritik mot maten. Denna gång blev det tre förrätter; grillad ost, rökt äggplanta och tzatziki. Mumma!

Där är "grannen" igen, vi hamnade på solsängarna intill varandra nästan varje dag. Trevlig och pratsam norsk dame.

Elin i tänkartagen

Här lyckas vi se åt totalt olika håll...*s*

Två mätta personer och en halv pizza kvar, inte illa!

En av kvällarna fann vi Corner Bar, efter det blev det ett kvällsstammisställe

Myggorna på Samos är ondskefulla

Kl. 11 i skuggan; 36 ljuvliga grader! :D

Nämen, lunchdags igen; souvlaki och tzatziki

Vin till lunch, det är semesterkänsla! :D

Ännu en vän, denna hängde med oss på Corner Bar.

Corner Bar har utsikt mot Pythagorion port. Helt ljuvligt!

Bianca på Corner Bar och jag

Grillad fetaost, nåt jag aldrig smakat förr men det smakade ljuvligt!

Fotografen blir fotograferad

En förmiddag blev vi hijacked av Christos, en av ägarna av Faros. Intill Christos (längst till höger) sitter semi-Gere och Captain Andreas, en tandlös fd. fängelsekund som jag nog hade kunnat få flytta in till any minute *s* Spontant och trevligt och trots barägarinnans ironiska kommentarer om att vi "nu var fast" tog vi oss till stranden efter ca. 1,5 timme :D

Plötsligt hör jag Elin säga: "luta dig inte bak nu". Jag är glad att jag lyssnade...

Mythos - ett måste i Hellas

Hemkomna och hyfsat trötta blev det superbt god sushi till middag!

Inga kommentarer: