söndag, september 11, 2011

11 september 2011

En dag som domineras av att det är 10 år sedan den stora terrorattacken i USA. Säg den människa som inte minns exakt vad man gjorde när nyheten slog till. Själv satt jag på jobbet på Jokkmokks vårdcentral och blev alldeles besatt av att uppdatera nättidningarna för att följa utvecklingen.

Annars, i min värld, är det lägenhetsvisning idag kl. 12:30 så jag har inlett en del röj och städning här, Kvar är egentligen bara dammsugningen men den väntar jag lite med eftersom Elin snusar så sött här i soffan och jag vill inte väcka henne.

Helgen har varit väldigt fin i alla fall, i fredags var vi som sagt ut en sväng. Det blev enligt planen en start på "Ett Glass" men eftersom de slutat servera mat kl. 20 drog vi vidare till New Orleans för att vi som inte fått nåt i magen skulle få det. Jag ville inte riskera samma nedtur som på torsdagkvällen.
En bild av fem av kvällens sex trevliga tjejer
Från New Orleans gick vi vidare till So, inte såå mycket folk men trevligt. jag vet inte vad klockan var när vi började tala om att gå hem men på mitt initiativ gick jag och Elin vidare till Elsker, där hann vi inte vara länge innan vi fick SMS från Elins son som var på So så vi styrde kosan tillbaka. Där slog vinet till med besked för mig, huff. När vi drog oss hemåt var jag i nog så fin form. Stackars Elin som fick dras med mig ;)

Gårdagen gick i lugnets tecken, vi tog bilen ut hit och startade med att dra iväg och kasta en massa skräp på miljöstationen samt en del kläder som jag inte längre kan ha i en UFF-container. Därefter lite matinköp inför gårdagens tacomiddag. Den intog vi i sanna slackaranda i soffan till några L Word-avsnitt. Redan vid 22-tiden somnade vi båda i soffan. Jag tror minsann att vi var lite slutkörda.

Inga kommentarer: