onsdag, september 21, 2011

Cravings efter asiatisk mat

Oj oj oj, vilket sug efter asiatisk mat jag drabbades av i eftermiddag. Så pass att jag suttit och googlat på bilder och drömt om asiatiska bufféer, kyckling Szechuan, vårrullar, biff med bambuskott, stekta nudlar, kyckling i grön curry osv..osv. Hur kommer det sig att man kan snöa in så på nåt att det verkligen är ett jobb att skaka av sig det?! Jag har faktiskt till och med övervägt att köpa hem mat från Flaskebekk bistro, Rungnapa eller Paviljongen men jag tog mitt förnuft till fånga och tänkte på all god mat och alla restaurangbesök som väntar om några få dagar. Så nu sitter jag här och väntar på att resterna av gårdagens tortellinigratäng ska bli varm i ugnen.

Ikväll blir det en allenakväll hemma, Elin ska klippa sig och måste efter det jobba några timmar hemifrån för att få undan en del innan vi drar iväg till Grekland på lördag. Själv ska jag se till att hemmet fint och packa resväskan. I morgon efter jobbet drar jag direkt in till Oslo för att vi ska hinna med bion kl. 18. På fredag drar jag förbi här hemma och hämtar resväskan innan jag drar hem till Elin. Nån timme hinner vi umgås innan det blir tidig(!) kväll, vi ska dra med flygbussen redan vid. 03. Pust!

Inga kommentarer: