lördag, september 17, 2011

Det är skillnad på skit och pannkaka

Dagens fiskesväng och makrillnappet med dödsryck kändes in i hjärtat. För några minuter sedan kom en sån där monsterspindel rusande över golvet, jag lyckades, med fjärrkontrollen, parera den, från att rusa in under soffan (då hade jag inte kunnat slappna av) och den sprang med en jäkla speed över golvet (stor husspindel kan springa med en hastighet av 0,5 meter/sekund). Tanken på att ta ännu en bild av denna gigant försvann snabbt eftersom jag då hade förlorat kontrollen på den - så med en snabb rörelse slog jag ihjäl den med fjärrkontrollen. Djur eller ej....men jag vill verkligen inte veta att jag sett en sån där monsterspindel som springer runt här när jag sover.

So sue me!

Med anledning av denna utveckling blev det ingen bild (och det gläds nog några av mina bloggläsare åt). Men tro mig, de är gigantiska för att vara nordiska, honornas kropp är ca. 18 mm och benen dubbelt så långa (hanarna kan ha upp till tre gånger så långa ben), så tänk er totalen blir ca. 5,5-6 cm i diameter. Vid tillfälle (om det hinner dyka upp) ska jag försöka filma en...

1 kommentar:

Jill sa...

Haha, det är ändå så roligt att du ens hinner tänka tanke på att ta ett kort, jag förstår att du sket i det =)