lördag, september 17, 2011

Fiske på Fagerstrand

Idag blev det en tur ut i solskenet, vi styrde kosan mot Fagerstrand brygge så att Elin skulle få kasta lite. Solen värmde förvisso men trots det och ca. 15 grader så blev det kallt att stå/sitta där vid fjorden. En fisk fick hon upp, en fin makrill. Utöver det hade hon en till på G men det rackarn släppte. Egentligen gjorde det inte mig så mycket för det var inte någon supertrevlig upplevelse att vara åskådare (även om jag tittade bort) till dödandet av firren som dessutom hade några dödsryck i påsen intill mig. Huh! Jag är jäkligt blödig när det kommer till djur. Bättre att leva i villfarelsen att de tillverkas i matbutiken ;)

I fisketagen
Drag, som heter sluk på norska
Jag höll mig till att vara publik och sällskapsdam :)
Sol, fjord och fjäll - man kan inte annat än älska♥
En segelbåt drog förbi, en av många båtar i farten denna lördag
Elin kör svenskt - även på kläderna :)
Naaaapp! En riktigt blänkande makrill.
En vacker svanfamilj kom på besök
Efter besvikelsen med den tappade fisken, ett sista försök...

Inga kommentarer: