måndag, september 19, 2011

Med siktet på flytt

Jag försöker som bäst sparka mig själv i baken och ta ett litet städryck här hemma innan Elin kommer, hon är inne i Oslo och ordnar med att ta emot utegruppen vi beställt (som förövrigt heter Stockholm) samt möta upp den person som kontaktade oss i går om flytten efter att vi lagt upp uppdraget på Mitt Oppdrag. Han ville komma på en befaring innan han lämnade ett pristilbud. Jag är lite spänd på om någon mer hört av sig angående flyttjobbet och det andra som vi lade upp på Mitt Anbud, det som gällde installation av gasspis, byte av varmvattenberedare och byte av säkringsskåp. Mycket nuförtiden cirkulerar kring flytten och sådant som ska ordnas inför det.
Loungegruppe Stockholm

Jag har precis pratat med Elin, hon fick sig lite av ett fys.pass med att bära ner de där möblerna i förrådet, inte för att de är tunga utan för att de är otympliga. Flyttmannen hade gett ett pris på 4500 NOK, det var ju ett helt ok pris men det blir en koll med försäkringsbolaget först och om det aktuellt tar vi sånt av värde i bilen själva. Better safe than sorry :D

Nu ska jag rycka upp rumpan ur soffan och ta ett ryck här hemma!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken jättesnygg möbelgrupp!! :) Där kommer ni kunna sitta många, långa, härliga timmar till våren!!
/Tiva

missj sa...

Jag har inte sett den "Live" ännu men jag fick höra att den var fin. Det ska bli såååå gott med vår/sommar/höstkvällar på terrassen och utsikt över Oslofjorden :D