söndag, september 04, 2011

Regntung söndag

MMS från Elin som koser seg med fiske
Elin har begett sig ut för att testa sitt nya fiskspö, hade inte vädret varit så instabilt så hade jag följt med men jag har inga regnkläder och med tanke på att jag inte är helt kry känns det innerligt dumt. Jag sitter förvisso och svettas nu (och skulle uppskatta lite regnsvalka) men det säger väl också en del. Till och från regnar det här så jag får nog hem en blöt och frusen Elin men jag har lovat att här finns både en varm dusch och ett varmt hjärta.

Oavsett fiskelycka eller ej blir det sjömat till middag idag, nämligen blåskjell (musslor) som ska kokas i öl med diverse "piff" till kryddning, vad har jag ingen aning om för det är inte mitt recept. Planen var ju besök av Øistein, hans tjej Pia och hans lilla bebis (Jack Russelln alltså ;)) Mia men hon landade hos honom i fredags och är fortsatt rädd och osäker på sin nya miljö så det blir inte rätt att dra henne på båttur ut till Nesodden. Vi har styrt om planen till att ta middagen hemma hos Elin, inne i Oslo, på onsdag istället.

Inga kommentarer: