torsdag, oktober 20, 2011

A new life is about to start!


Mitt fina köksbord med sju stolar ligger nu ute på Finn.no. I morgon drar jag in till Elin efter lunsjseminaret (om sittestillinger) på Ryen, jag hinner bara tillbaka till Nesodden och vända annars så det är helt klart värt att offra 30 minuters flex för att slippa resan och biljetten. Det innebär att jag är hemma en stund före Elin som ska träna efter jobb så jag har bett henne ge mig en lista på saker att ta itu med. Planen för helgen är att packa och förbereda hemma hos henne.

Vi har fått en invitasjon på hemgjord pizza hos Merete och hennes dame på måndag, inte nog med att det är en pizza utan det är dessutom min absoluta favorit med parmaskinka, parmesan och ruccola. Det trista är att timingen är usel. Jag ser verkligen fram emot att träffa Merete igen och likaså får träffa hennes kärlek men nu närmar det sig med stormsteg flytt och jag har inte ens agerat en tum i den riktingen hittills. Vi har inte sagt varken bu eller bä till invitasjonen ännu i alla fall :). Om det nu inte fungerar på måndag så hoppas jag verkligen på en raincheck! Hur det än blir så måste jag, tidigt kommande vecka, ta mig en tur runt i butikerna och tigga banankartonger samt ta en en tur till Eva och Stine för att hämta nyckeln till huset. Sen vet jag hur resten av veckan kommer att bli, målet är att köra det mesta av småsakerna till huset och helst bara ha möbler att köra nästa lördag.

Mer än en gång under mitt (snart)1,5 år i Norge har det slagit mig hur så självklara saker kan blir besvärliga när man flyttar. Ta bara detta med flytten, hade jag bott kvar i Boden så hade jag haft en drös människor att fråga (jag vet såklart att inte alla jublat men de finns där likväl och ställer upp även om de kanske hellre sluppit ;)). Att flytta till en ny stad....ja ett nytt land, då har man inte samma möjligheter, inte samma nätverk. Det som var självklart är inte lika självklart längre. Nu har jag haft turen/förmånen/flaxen/lyckan att ha lärt känna helt underbara människor så jag känner mig inte det minsta uppställd. Men jag vet att det hade varit lätt att hamna i den situationen som ny på en plats.

På fredag nästa vecka går flyttlasset från Elin i Oslo (med flyttfirma), dagen efter går mitt (med hjälp av finaste kollegan Kristin och finaste kjæresten Elin♥).

A new life is about to start!

3 kommentarer:

Jill sa...

Tusan att det är så långt emellan oss, för det är ju precis sånt bord och stolar jag vill ha! Bajs! Men vi får väl helt enkelt köpa eget den dagen det blir så.
Puss puss

Jill sa...

Och förresten, vad menare du med flytthjälpen och ställa upp...hmmm ☺☺☺

missj sa...

Ja, det var bajs. Du hade fått det gratis om vi bodde nærmare. Angående flytten så...ja...har før mig att du ær lite....ehmm....less ;) puss