torsdag, oktober 06, 2011

Plötsligt sker det!

Jag har hört historier från folk som gått till någon annan frisör än sin vanliga och känt sig otrogna, nästan så att de smugit förbi deras salong så att de inte ska se att de klippt sig hos någon annan.

Jag kan känna igen mig lite i det idag när jag bytte fastlege. Den läkare, Anne, som jag vill ha från starten har haft full lista men så idag hade hon plötsligt 11 lediga platser på sin lista.  Enligt vad jag förstått är hon inte lätt att få plats hos - men så plötsligt sker det! Vi vill gärna ha samma fastlege och dessutom har jag hört så mycket gott om henne, inte nog med det - hon är dessutom gift med en kvinna och bara det i sig gör att känslan av förtroende växer eftersom hon "spelar i samma lag" så att säga. Jag våndades lite innan jag klickade på "bytt fastlege", för det var verkligen inget fel på läkaren jag var till innan vi drog till Hellas men saken är ju den att jag bara högg en för att få till mitt uppföljningsbesök. Jag har hela tiden velat ha Anne. Dessutom var läkaren jag var till i allra högsta grad gravid så hon kommer hur som helst att blir borta från jobb en god stund.

Nu har jag i alla fall gjort slag i saken, har bytt till läkaren jag ville ha och även Elin har valt henne.

Inga kommentarer: