onsdag, oktober 26, 2011

Steg för steg...


Adresseendring utförd, både hos Posten och Skatteetaten, jag har meddelat säljarna att vi startar flytten från Oslo klockan 11 på fredag och beräknar att vara på Nesodden 2-3 timmar senare, jag har fört över pengar till Møyfrid som så snällt köpt ett nytt kupongkort (till buss/trikk/t-bana) åt mig, jag har pratat med Nils om när vi ska ta överlämnandet av lägenheten då han ska se över hur jag "behandlat den"; få igen nycklar och återbetala min deposition på 21 000 NOK (jag kan inte tro att jag inte ska få allt tillbaka, har inte förstört nåt här), dessutom har jag SMS:at med Tommy som ska ta över lägenheten efter mig och gett honom mitt kontonummer eftersom han ska köpa min spis - tvättmaskinen brakade ju sönder så där lagom till flytt så det blev bara en av dem. Utöver detta har jag varit tvungen att vara i ny mailkontakt med Handelsbanken om koden på det nya VISA-kortet som strulat från start - trots att jag VET att jag trycker inte rätt kod får jag  ett felmeddelande.

Jag har packat ur vitrinskåpet där jag hade alla glas och tallrikar, schäslongen är tömd och grytskåpet likaså. Nu ska jag jobba vidare här.

Inga kommentarer: