torsdag, november 24, 2011

Nära, nära, nära!

Om sisådär 18 timmar är ett gäng älsklingar här!!!!

Dagen har tillbringats på Hjelpemiddelsentralen på kurs - det har blivit lite klarare detta med de nya prisforhandlade trykkavlastende sitteputene. Första infon vi fick gjorde oss bara förvirrade och skräckslagna - det är så enormt många! Sedan är de rangerade i en lista och för att få en som är rangerad längre ner måste man argumentera för varför de ovanför inte räcker till. Nu har vi mer pejling på dem. Det känns bra.

När jag kom hem hoppade jag direkt in i bilen och drog till Statoil för en bilvask, jag har aldrig förr kört en sån typ av vask utan bara jagat på för hand hemma på gården. Det var ju en enkel sak att göra men jag tyckte att det kändes lite creepy när de där maskinerna och rullarna anföll men nu är bilen så fin. Den var så jäkla skitig innan! Jag fick också fyllt luft i vinterdäcken - och det behövdes, det fattades en hel del.
Pärlan blänker :)
När Elin kommer hem (hon är hos frissan nu) ska vi sprätta en flaska bubbel, vi har faktiskt inte satt oss ner och skålat för vårt nya boende och samboskap ännu. Jag fick dessutom SMS av Elin om att hon köpt lite spännande mat (hon uttryckte det inte riktigt så men jag kör lite censur i bloggen ;)) och att hon hade en överraskning. Jag tror att det väntar en mysig kväll om än det är en del jobb på agendan, jag längtar dessutom så jäkla mycket till i morgon så ni anar inte! Jill♥ Stig♥ Lina♥ Max♥ Kristina♥ Ingela♥ Annika♥ 

Men först, ut och torka av bilen på insidan så är den klar - så när som på att det måste gnuggas lite i bagageutrymmet - bilen stinker, en av hinkarna med rakfisk hade tydligen stänkt ut spad och det går inte att missa om jag säger så ;) Det får däremot Elin ta, jag har ingen aning om var det runnit ut lag från fisken...

Inga kommentarer: