onsdag, november 23, 2011

Olika väckningsrutiner

Jag har egentligen aldrig varit en snoozare men sista året har jag faktiskt börjat med det. Tidigare kastade jag mig upp ur sängen och tyckte att allt annat var en plåga, egentligen är det ju det...slumra tio minuter till. Vad ger eller gör det? Jo, jag blir i alla fall bara tröttare. Sedan jag lärde känna Elin har jag fått lära mig och acceptera att hon har en annan vana. Vissa morgnar hinner jag höra både iPhonen och väckarklockan gånger fler och jag hinner höra låtar som "Cheerio", Written in the stars" och "Freaky like me". Ibland hinner det gå 8-10 rundor av en mix av väckarklocka och de tre låtarma från iPhonen, ska jag upp senare än henne är det verkligen ingen höjdare utan bara nåt som gör det totalt omöjligt för mig att sova min lilla halvtimme eller minuter längre än henne (jag jobbar hör ute, hon inne i byen).

Har ni morgonrutiner som kolliderar? ;)

Inga kommentarer: