söndag, november 13, 2011

Shopping, smalahove och So

Wow vilken toppenlördag det blev, Vi inledde dagen med däckbye, drog till Vinterbro för att göra en del inköp. Tiden gick alldeles för fort så vi hann inte med hälften av vad vi hade planlagt innan vi var tvungna att styra kosan hemåt för att göra oss klara för kvällen.

En timme var vad vi hade på oss med dusch, påklädning, smink osv innan det var dags att kasta sig på bussen. Jag och Elin var först på plats på Engebret så vi tog oss ett glas vin medan vi inväntade Lise, Alex, Cathrine och Mariann. Restaurangen, som  är Oslos äldsta, som jag skrev i ett tidigare inlägg serverar mycket norsk traditionsmat. Efter en de vånda landade jag på en förrätt, nämligen rakfisk som var absolut gott nog som huvudrätt för mig. Elin och Alex var så modiga att de körde på smalahove, alltså en halv rökt fårskalle. De "tokarna" åt till och med upp ögat!

Kvällen till ära hade So burlesque-afton med dito show. Anette mötte upp oss ute och det hela blev superlyckat; mycket dans, prat, skratt och god dryck. En hellyckad lördag med andra ord.

As we speak håller Elin på att laga pinnekjøtt och kålrabbistappe (rotmos) här ska jag uppfostras i norsk mat - grande ;)

Elin byter däck
Dressed for success ;)
Efter guidning av GPS i Elins mobil fann vi fram till Engebrets
Elin "efterlyser" de andra...
Engebret café
Ett glas vin i väntan på vänner
Vi kom till ett vitt dukat bord...
...med småsnacks i form av lefse, flatbröd, senap och getost
Lise, Elin och jag
Menyn och våndan kom samtidigt...
...men jag lyckades bestämma mig för rakfisken
Elins smakahove
Kanske inte lätt att se men det är ögat...
Uppätet såg smalahovet än mer makabert ut - tro't eller ej men smaken var god!
Cathrine, Mariann och Alex
Burlesque-show på So
Duktiga damer


Fantastiska kreationer
Söta Alex och Lise
Strippestangen på So blev välanvänd
Vig, javisst!
Pinnekjøtt under urvattning

Inga kommentarer: