torsdag, november 03, 2011

Step by step - we're getting closer

Det är så mycket att göra här hemma, jag hoppas att helgen ska resultera i att vi får mycket i ordning. Mer tid och förhoppningsvis mer energi. Efter att vårt middagssällskap åkt i går var vi båda totalt urlakade och "domnade bort i soffan", det där med pappsen och översvämningshistorien blev lite för mycket med tanke på att vi redan är ganska slut efter helgen som gått. Btw, vi kunde duscha utan att golvet svämmade över i går. Jiiihaaa! Kvar har vi bland annat att montera upp matbordet, sängen, placera ut alla trådkorgar, få in kläder, handdukar osv i garderober och skåp. Efter det vill jag köra en ordentlig röjning och städning. Alla dessa prylar överallt är stressande för en "kontrollfreak" ;) Som det är nu är tvättmaskin och torktumlare toalt belamrade med påsar osv. Nej nej, det funkar inte!

I helgen har vi en plan om att försöka ta oss runt rekkehuset (det ska tydligen finnas en stig) för att få ut våra utemöbler på terrassen, de gick inte genom dörrarna. På lördag kommer en kvinna och köper min matgrupp och sen tänkte vi ta oss en Oslo-tur för lite ärenden.

Nu står resterna av lasagnen från i går i ugnen, klockan 19 ska vi ut och titta på det där garaget som är ledigt. Förhoppningsvis ligger det inte en evighet från huset. En brevlåda har jag fått inköpt idag, det vore ju onekligen trevligt att få post igen ;) Ved måste vi ta oss för att beställa också för vi eldar här varje kväll. Så mysigt!

Oj oj, vad jag längtar efter att vi kommit i ordning! :D

Inga kommentarer: