måndag, december 12, 2011

Fina dagar

Haaaaaalt!
Fyyy tusan så halt det var i morse, jag fick trippa fram och försöka hålla mig i kanterna där det fortsatt låg kvar snö för att överhuvudtaget ta mig fram. Det har regnat och detta i kombination med snön som ligger på vägarna skapade rena rama isbanorna. Men fram tog jag mig, om än på dubbelt så lång tid så helt utan vurpa.



Så här fint var det förra veckan:


Annars har ännu en toppershelg har förflutit, fredag hämtade Elin lilla Mia på Aker brygge eftersom ”pappa” skulle på Kielkryssning med en kompis. Så vi har haft celebert sällskap hela helgen.Mia är en liten pärla, så söt och gosig (hon kan konsten att mysa in sig i soffa, pläd osv ;)) och har skött sig helt exemplariskt under sin helg hos oss och verkar ha trivts gott. Men ni skulle ha sett listan vi fick om hur hon skulle skötas ;) Rena rama romanen, hehe! Pappa är rädd om sin lilla tjej♥




Lördag drog Elin iväg till Arendal på julbord med gamla vänner, en hyfsat spontan förfrågan som gjorde henne fundersam på hur hon skulle göra. Hon valde i alla fall att dra och det är bra, det är viktigt att vårda sina vänskapsrelationer. Eftersom det är så pass långt så blev hon över till på söndagen. istället för att sitta hemma mol allena bjöd jag hit Anette på köttfärspaj, en massa prat och tre filmer. Klockan hann bli tidig söndag innan vi kastade in handduken. hur det än är så var det gott att få hem Elin på söndag eftermiddag, även om hon bara kom in och vände eftersom hon skulle lämna över Mia till Pia på Aker brygge. Medan hon var borta gjorde jag middag och det blev entrecôte, ugnspotatis och murkelstuvning (murklor är så himla gott!)

Annars har denna måndag bjudit på full rulle på jobb och det blir nog ännu fullare i morgon, då jag nästan överbokat mig på eftermiddag. Mitt i detta måste jag kasta mig in på Tangen för att hämta mina skor som Mona var så snäll och tog hand om efter julefesten. En runda till mina gamla hemkvarter, alltså Flaskebekk har jag också hunnit med i dag.

I dag kom förresten lönen, december är onekligen en extra trevlig månad att få lön på då man bara betalar halv skatt! Nu gäller det att få fingrarna ur och ta sig in till byen på julklappsjakt också. En del ska vi kanske lyckas med när vi är i Sverige på lördag.

Dagens middag blev kroppkakor - och tänka sig, tredje gången gillt fick jag till dem. Mycket glad för det! :D Man får inte ge upp, hehe...
Kroppisar!

Inga kommentarer: