torsdag, december 15, 2011

Två väldigt hyggelige kvällar

Efter jobbet i går satte jag mig på bussen, hoppade av på Tangen med förhoppning om att få ordna upp detta med med den julebonuspoäng som vi inte f¨ått registrerat på Meny men tji fick jag. Det gick inte. Hade hoppats hinna med att hämta mina skor också men det gjorde jag inte innan det var dags att ta nästa buss för vidare resa mot båten och Oslo. Planen var att jag och Elin skulle ta varsitt julklappsrace innan vi skulle mötas för en matbit på Ett Glass innan vi skulle vidare till So för novelluppläsningen. Själv kände jag mest stress av de 45 minutrarna så jag gav upp och satsar på julklappsinköp i byen eller på Vinterbro på måndag eller tisdag istället. Nu måste det snart ske. Känner stressen lite, trots att det inte är så många jag ska köpa till. Novelluppläsningen var kul, den innehöll mycket humor, dessutom fick vi ju träffa några vänner ute. Sent blev det i alla fall inte, vi missade precis 20:30-båten så vi blev kvar en stund till och tog nästa. Nere på brygga fick jag en ordentlig chock när jag plötsligt hör en röst som säger ”-Hej Jennie”. Där står B som är på väg till MB och Eva. Henne har jag inte sett sedan i våras då vi bröt upp. Det var väldigt fint att se henne och som det skedde var egentligen bra; spontant och plötsligt. Ingen tid att vara nervös på utan bara kastas in. Vi satt i alla fall och pratade på båten och bussen och förhoppningsvis är planen att vi ses över ett glas i sommar. Det skulle vara väldigt trevligt!

Även i dag blev det tur in till Oslo efter jobbet, vi har varit ute och ätit god middag med Øistein, hans Pia och hennes föräldrar. Det var Elins första möte med sin sons ”svärforäldrar”. Vi åt på Schillers Tapas på Frogner och vi åt gott, länge och mycket ;) Stället rekommenderas!

Nu ska vi mysa på här hemma, i morgon är det fredag och då ska vi faktisk bara vara hemma. Mellan mys och TV blir det städ, tvättjobb och säkert lite annat som måste fixas. Just det ja, det var ju jag som skulle stå för maten och jag har lovat någon thaiinspirerad mat. Måste tänka till!

Inga kommentarer: