måndag, januari 09, 2012

Måndag 9 januari

"Att städa medan barnen är små, är som att skotta medan det fortfarande snöar"
- trots snöfall gav jag mig på att skotta av bron i alla fall :)

Elin har tagit upp sitt tränande igen idag och håller väl som bäst på - om hon inte är på väg hemåt. Min tanke var en promenad idag men efter promenaden hemfrån jobbet och skottningen var jag både frusen och våt av snön så jag lade ner den planen. Istället har jag tänt en brasa och ljus för att få upp lite värme här hemma.

Nytt försök i morgon. Jag överväger även att promenera ner till Tangen efter jobbet på onsdag och göra de ärenden jag har där medan Elin är i byen och äter middag med Walther och Tor. Torsdag får vi eventuellt besök av Merete som ska komma förbi med några papper som Elin ska kika på, då har vi tänkt slå till med storfavoriten till här; sashimi! Fredag då? Tja, eventuellt en timmes flex för vi drar mot Arendal (som är en biltur på ca. 25 mil) efter jobbet där vi ska på pinnekjøttsmiddag på lördag med ett gäng av Elins vänner. Vi är till och med en del av värdarna, trots att vi kommer så långväga ifrån.

Här har det snöat mer eller mindre hela dagen, några bilder på en vintervit och vacker tur från jobbet:



Inga kommentarer: