tisdag, mars 20, 2012

Jag har tipsat avisene!

Som jag skrev tidigare så är det totalt kaos på Altinn ikväll. ALLA tycks vilja kolla skatten ikväll. Alla tidningar rekommenderar att man ska jobba sig in, i år kraschar inte servern men man hamnar i "kö" - egentligen ingen regelrätt kö för så fungerar det inte på nätet. Man måste bara råka logga in i rätt stund. Med anledning av detta så uppdaterade jag sidan ett par gånger och plötsligt kom jag in...

...men det som förvånade mig var att jag inte kom in på inloggningssidan utan rakt in på en (för mig) okänd) person sida där jag kunde läsa allt om hans, hans frus och hans företags räkenskaper. Detta är riktigt allvarligt eftersom man med denna tillgång faktiskt kan ändra och sända in deklarationen.

Jag har sparat skärmdumpar av detta och tipsat de tre stora avisene i Norge om saken. Detta borde väcka intresse - men det återstår ännu att se!

Inga kommentarer: