onsdag, december 12, 2007

Bloggar som berör

Det finns bloggar jag följer där jag inte håller med om mycket. En av dessa är Conveyors Maxibloggism. Jag tycker om hans poetiska ådra och hans fantastiska retorik men hans åsikter och mina går i kollision och explosion många gånger. De bloggar jag läser fyller oftast olika funktioner, hans kickar onekligen igång mitt blodomlopp.

Ta detta inlägg (klicka på länken) till exempel. Allt hans prat om pedofiler som en sexuell minoritet som bör likställas med homosexuella får det att vrida sig i magen på mig. Han strävan efter normalisering för "gruppen" gör detsamma. Läs inlägget och följ kommentarerna. Det är otroligt intressant att se hur han brinner för ämnet. Jag är ofantligt tacksam att de finns de som har tid och ork att "ta strid" och inte låta honom stå emotsagd.

Inga kommentarer: