onsdag, september 29, 2010

En fantastisk faglig dag

Vissa dagar har bara en förmåga att få en att växa, idag har jag fått så mycket positiv feedback att jag nästan skäms ;) Jag har lite svårt för att ta till mig sånt där, det är lätt att vara självkritisk men idag blev det så mycket att det faktiskt gick in.
  • Det hela började med min handträningspatient som verkligen uppskattar det jobb vi gör tillsammans. Varje gång vi ses möts jag av tacksamhet, glädje och fin feedback. Jag och Møyfrid som jobbar parallellt kring just denna patient har till och med fått höra att vi kan: "tala med hennes muskler" och att vi är den bästa rehabiliteringspersonal hon mött trots flera rundor på olika rehab.senter. ;)
  • Efter lunch har vi haft Folloträff med arbetsterapeuterna i de omkringliggande kommunerna. En av punkterna på programmet var att jag skulle berätta om hur vi jobbat på vårdcentralen, ett jobb jag är väldigt stolt över och som är både stort, vitt, krävande och lärorikt. Även här kom mycket fin feedback från de andra arbetsterapeuterna om arbetssättet och metoderna och den vidd som arbetet faktiskt innebär. Det verkar dessutom som om jag lyckats "sälja in" arbetsterapiprogrammen och att det finns en nyfikenhet på att köra igång med ergoterapiprogram även här, tänk om Follo kunde gå i bräschen här i Norge! Det är fantastiskt att mötas av entusiasm och genuin nyfikenhet.
  • Slutligen fick jag ett telefonsamtal av MB i eftermiddag, E hade varit på ett stort kvalitetsmöte inne i Oslo idag där också min seksjonsledare deltog. Världen är liten! Utan att veta att E känner mig hade min närmsta chef skrutit så över den nya ergoterapeuten i sekjsonen. 
Jag känner mig verkligen oerhört uppskattad måste jag säga!

Nu ska jag laga middag till min älskling som är på väg hit om "cirkus" en timme. Jag ska pynta bordet och servera stekt lax, kokt potatis, hollandaisesås, gröna ärtor och citron. Till det alkoholfri öl, mjölk eller bubbelvin - det valet får B göra. Myskväll - here I come!

Inga kommentarer: