onsdag, oktober 20, 2010

Solen skiner och dagen är ung

Att komma hem redan klockan 16 gör att det känns som om jag har slutat mycket tidigare, jag känner mig pigg och den energin ska jag använda till att dammsuga, städa och tvätta lite innan jag tar itu med dagens middag som blir en enkel omelett med resterna av den stekta fläskfärsen och lite grönt.
Min enkla men goda middag när den var klar
Nåt i soppåsen luktade så härsket när jag kom hem så jag var bara tvungen att gå ut och slänga den och när jag kommer in inser jag att nåt skett med dörren till "sopskåpet", den vill inte stänga sig helt. Fram med skruvmejseln för att försöka justera dörren (det är nåt jag inte bemästrar speciellt bra). Nu har jag i alla fall fått till det så att skåpdörren stänger sig men den ser inte helt rak och fin ut - det stör mig. Jag tror att B är bättre på sånt här än mig så det får bli lite handyjobb nästkommande helg tror jag minsann ;) Kanske vi med gemensamma krafter kan ge oss på att sno kyl-/frysskåpsdörrarna också - och rullgardinen som jag gärna skulle ha ett par händer till för när jag sätter upp. Nåt av det ska vi väl hinna fixa, vad tror du sweetie? ♥

Inga kommentarer: