torsdag, januari 27, 2011

TV4? For me?


Sedan jag kom hit har jag fått in mina kanaler med antennkabel. Till och från har jag funderat på att det måste finnas någon annan lösning än att jag ska behöva skaffa ett helt eget abonnemang med tanke på hur jag bor. Idag började jag och Kristin prata om saken, de har två hybellägenheter i sitt hus och där har de en Get-box i varje lägenhet. Så idag ringde jag upp Get för att höra vad som fanns att göra. Döm om min förvåning när jag får veta att jag får en box gratis med ett 36-kanalers grundutbud, antagligen för att husägarna har ett abonnemang.

Jag blev hänvisad vidare till Nesodden KabelTV för att ordna med boxen. Sagt och gjort, jag ringde upp dem och fick prata med en mycket trevlig kvinna. Problemet är bara att boxen måste hämtas, de sänder inte ut den första gången och Nesodden KabelTV ligger i Ski, nästan 3 mil bort och bussförbindelserna dit är nästintill obefintliga. När jag nämnde mitt problem med avsaknad av bil så bad hon mig återkomma på måndag så skulle hon kolla upp om hon kunde ordna med transport av boxen hit. Mycket kundvänligt och gulligt! Jag hoppas bara att det går att ordna.

Vad boxen kommer att innebära? Fler kanaler! Bättre kvalitet! No more antennkabel längs golvet! Och dessutom kommer jag att kunna beställa tilläggskanaler som t.ex. min efterlängtade TV4.

Inga kommentarer: