När man jobbar med människor så måste man vara inställd på att man får både ris och ros, att man ibland möts att frustrerade människor, människor i kris – men även av tacksamma och uppskattande människor.
Sista tiden har det kommit mycket av den senaste varianten; så sent som i går mötte jag en så tacksam brukare på hembesök, som menade att det var så fint att få hjälp och med mig fick jag en Kvikklunsj som jag och Kristin delade på kontoret. Jag fick också ett telefonsamtal i går från en brukare jag varit i kontakt med tidigare som som nu hade behov för vår hjälp igen. Hon berättade att hon var så nöjd efter det som blev gjort efter mitt förra hembesök och hur hon ”skryter så fælt” över mig till en väninna som hon tycker ska ta kontakt med oss för att få hjälp. Inte nog med detta; i fredags sände jag ett mail till en brukares barn och undrade om de mottagit de søknadsskjemaena som ska undertecknas innan jag kan sända de vidare till Hjelpemiddelsentralen. Detta för att det hade gått en tid och jag inget hört eller fått i posthyllan. Till svar fick jag: ”Takk for ta du følger opp, du er virkelig rett person på rett sted.”
Det är såna här saker som gör att jobbet är extra trivsamt och kul – och som gör att man tar sig igenom episoder som är tyngre; om det så må vara frustrerade ord eller tunga saker man jobbar med.
Jag har ett fint och värdefullt jobb som jag är stolt över! :)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar