fredag, oktober 13, 2006

Brevväxling på dass

Helgen har tagit sin början....

Fick hämtning på jobbet, har handlat (både mat och ädla drycker), duschat och bjudits på en drink av D. Menyn idag består av en marinerad helstekt nötbit, pommes frites (lite lat måste man få vara), champinjonstuvning (med färska champinjoner) och smörstekt sparris med salt och peppar - till detta blir det (favoriten) Castillo de Molina. Jag har precis lagt köttbiten i gjutjärnsgrytan, den lär ta en stund på sig eftersom den är rätt tjock. Ikväll blir det bara lugn och stillhet. Jag skulle tippa på datorn och surr med vänner här och sen blir det nog även "Idol" på 4:an. Måste ju fortsätta att följa Fagervall.

Idag har jag startat igång ett "brevväxlingsblock" på dass, när jag bodde hemma hos mina föräldrar hade vi ett sånt som jag, syrrorna och mammsen brevväxlade i använde till att skriva små meddelanden till varandra. Ganska roligt faktiskt! Även vänner på besök är välkomna att skriva några ord där om så önskas *s*.

Tillbaka till matlagningen en stund...

Inga kommentarer: