torsdag, oktober 05, 2006

Helglängtan

Åh, vad jag längtar efter helg. I morgon ska jag och sambon hem till syrran och hennes familj efter jobbet. Där blir det trevligt umgänge och god mat - nämligen fondue (fantastiskt!), kanske lite vin för oss som inte har jour (som min sambo har). I går fick jag en festförfrågan av en kompis på MSN, en annan av våra gemensamma vänner fyller 30 i dagarna och på lördag har hennes bror ordnat med en överraskningsfest åt henne, så jag skulle nog gissa att det är där jag kommer att befinna mig på lördag kväll. Innan dess hade vi tänkt försöka få våra fönster putsade innan vintern, det är ett av det tråkigaste jag vet - men det måste göras och tiden börjar bli knapp, kylan blir mer och mer påtaglig här uppe i norr. Våra söndagar brukar bestå av lugn och stillhet, god mat och en film framåt kvällen men nu på söndag ska vi även klämma in en fika hos sambons syster som fyller 37 år. Samma dag som min älskade mormor skulle ha ha blivit 83. Saknar dig!

Inga kommentarer: