onsdag, oktober 11, 2006

Kan man ha det bättre än man förtjänar?

Ibland känns livet segt. Man är småkrasslig, saknar sina vänner, det är långt till lön, långt till sommar, ledighet och semester, man känner sig trött, glåmig, ful och fet. Men det är såna gånger man ska ta sig en funderare och det är då man inser hur lycklig man egentligen är i jämförelse med många andra på vår jord. Tacksamhet är mitt ledord för dagen och det borde vara ledordet varje dag!


-jag har en man som jag älskar och som älskar mig
-jag bor bra
-jag har ett jobb som jag trivs med med kollegor som jag uppskattar och som uppskattar mig
-jag har föräldrar som jag älskar och två fantastiska systrar
-jag har två ljuvliga syskonbarn
-jag har fina vänner
-jag har en alldeles egen bil, om än gammal så funktionell
-jag har haft förmånen att ha en mormor, farmor och farfar som jag avgudat
-jag är (mig veterligen) frisk
-jag har haft en barndom som jag minns med glädje
-jag är mestadels optimistiskt lagd
-jag har fått resa och se fantastiska platser
-jag har upplevt saker som många bara drömmer om
-jag är fri och har stora möjligheter i livet
-jag lever i ett rikt, vackert och möjliggörande land

Listan kan bli hur lång som helst och jag lär fylla på den allt eftersom!

Inga kommentarer: