fredag, oktober 27, 2006

Vad är detta?!

Ännu men morgon med en otrevlig dröm. Nu tycker jag gott att de här dumheterna kan sluta.
Idag har jag en kort arbetsdag, tänkte gå hem runt 12. Med andra ord hinner jag med "Våra Bästa År" idag också - härligt *s* Kl 16 ska jag möta M när hon kommer med bussen och sedan hänga med henne ut på stan och göra lite ärenden. Förhoppningen är att jag hinner förbereda middagen innan detta, vilket inte torde vara nåt problem. Här blir det kycklingröra till middag idag, enkelt och mycket gott. Se receptet nedan (rekommenderas varmt!)


Kycklingröra
1 grillad kyckling
1 stor burk creme fraiche
1 stor burk chunky salsa
1 liten burk grön chili
smältost
1 röd lök
gurka, tomat, paprika och grönsallad
nachochips och/eller mjuka tortillas

Rensa kycklingen och skär den i mindre bitar, lägg den i en kastrull, häll på creme fraichen, chunky salsan och chilin. Låt röran puttra ihop på svag värme. Skär grönsakerna, och gör antingen en sallad eller servera varje grönsak var för sig så att alla kan välja sin favorit. Skär löken. Värm smältosten. Servera kycklingröran med sallad, lök, smältost och nachochips alt. rulla in alla godsaker i tortillabröden. Mycket enkelt och mycket gott!

Dags att göra lite nytta nu....

Inga kommentarer: