torsdag, oktober 26, 2006

Ledig dag men fullt upp

Sovmorgonen sket sig ju i och med den där rackarns drömmen. Jag hann i alla fall njuta av lite VBÅ idag, det var längsedan nu *s*. D kom hem lite tidigare från jobbet så vi kunde påbörja vår shoppingrunda tidigare också. Jisses vad vi har ränt, först in till stan en sväng. D hittade en fin jacka och jag en prickig blus, sedan en sväng in på Dollar Store och Skokanonen, inga fynd där. Efter detta blev det en tur ut till Storheden där vi bunkrat upp i kyl, frys, skafferi och "barskåp". Ni kan ju tro att det var en del att kånka upp i lägenheten sen...När vi packat upp, paketerat om och packat in i skåpar så kastade vi oss ut för att kolla om det fanns kvar nån lax på Konsum men icket, den hann vi inte med och mamma som erbjudit sig att grava den åt oss till jul *sucka djupt*. Jag fullkomligt älskar gravad lax, i synnerhet hennes. Vi skyndade oss ut på stan sen och han kolla in tjejkvällen lite, det var egentligen D som fyndade där - en riktigt fin t-shirt (han är en t-shirt-maniac min man *s*). I och för sig hittade vi två nya thémuggar, perfekta för mysiga vinterkvällar i soffan - dessutom har jag ju laddat upp med 200 värmeljus idag så nu är jag redo!
D blev förresten satt i beredskap idag pga ovädret som härjar i Sverige, vi ser inget av det här i stan ännu men mitt vad det är så kan det vara här. Jag hoppas att han inte ska behöva hamna i alltför mycket slit under helgen. Nu ska jag gå och vika ihop min tvätt som hängt på torkning så att rummet är redo för vårt Skellefteåbesök i morrn.

Inga kommentarer: