söndag, oktober 22, 2006

Vinterns intåg













Jag fick just ett promenaderbjudande men känner mig inte alls upplagd för nåt sånt idag. Det får bli en varm dusch och sedan middags förberedelser.

Att snön fallit känns inte speciellt muntert. Det är ju inte så mycket ännu men det är en föraning om vad som väntar. Usch! För varje år som går känns vintermånaderna jobbigare och jobbigare. Vintern är lång, kall och mörk och jag längtar redan efter vår *s* Men det är bara att försöka gräva fram det där lilla positiva med snön: det blir ju faktiskt ljusare ute och kan vara hemskt vackert när solen strålar och snön gnistrar. Sen är det dessutom ganska mysigt när det knarrar under skorna.

Nu ska jag ta mig en varm dusch och sedan börja förbereda dagens middag bestående av fläskfilé, ädelostsås och någon slags potatis.

Inga kommentarer: