lördag, oktober 21, 2006

Bakis, barnvakt och bula

Dagen idag har varit en seg dag! Jag hade mycket trevligt hos mina vänner i går, god mat och dryck - dessvärre slarvade jag med ätandet vilket satte sina spår idag. Jag vill passa på att tacka U & K för en mycket trevlig tillställning!

Just nu befinner jag mig i byn och barnvaktar. Syrran och hennes sambo är på festligheter och jag har hand om hennes grabb och hans kompis. Flickan är hos en av sina kompisar. De är så snälla men vill så gärna spela ett Playstation-spel som heter Spyro, tyvärr hänger sig eländet hela tiden så kompromissen blev "Tarzan och Jane" på video istället. Den som jäklats mest med mig är hunden, hur tusan lyckas en gammal, stelbent pudel ta sig upp på bordet för att smälla i sig en 200 grams chokladkaka? Inte bra! Han lever dock ännu och verkar inte må dåligt men dricker en hel del vatten - inte så konstigt!

Annars då? Ja, jag klantade mig en del då jag skulle skjutsa syrrans flicka till sin kompis. Jag lyckades slå skallen/ögonbrynet i bilen så nu har jag en ond och ful bula att stoltsera med. Jag var nära att dra en (mindre vacker) ramsa men lyckades hålla igen och skona lilla fröken från de orden *s*

Nu ska jag kolla till de små...

Inga kommentarer: