onsdag, november 01, 2006

....besatthet, ufon och andra dimensioner

En sån lugn och skön dag. Det kanske är svårt för "utomstående" att förstå tjusningen med "Våra Bästa År" men det är så himla skönt att fly bort till Salem i tanken, där finns problem och vardagsliv, precis som här men även sånt som är så ofantligt främmande och overkligt - nu talar vi besatthet, ufon, andra dimensioner osv. "VBÅ" började "följa" när jag läste på universitetet, i möjligaste mån försökte jag se den när vi inte hade föräslning på sändningstid. Jag har haft år av uppehåll men ser på den då och då, det är inte en serie som man behöver följa slaviskt. Den är långt ifrån en högkvalitativ serie men det berör...i alla fall mig och en några miljoner till.

I övrigt har jag inte gjort många knyck idag, jag pratat lite med en väninna på nätet när jag varit här! Vi har bl.a pratat en del mat. Saken är den att vi ska ses på lördag för att umgås och äta ihop. T och jag lärde känna varandra via nätet och hon har kommit att bli en av mina mest förtrogna vänner. Med henne kan jag dryfta precis allt, ja...i alla fall så när man kan komma: allt man kan dryfta med andra utan att köra en mixer i sin själ. Hon är guld, i sanningen guld!Jag håller som bäst på med dagens middag; lax, hollandaisessås och tillbehör. Vi kommer att äta framför TV:n och njuta av "Mäklarna". Vi är nu inne på avsnitt 9 av 12. Den serien är ju helt underbar, så tragiskomisk att tårna krullar sig. Kjell Bergqvist är en stjärna i mina ögon, jag fullkomligt älskar den mannen som skådespelare. Oavsett privata duster! Efter middagen ska jag knata iväg till A, vi ska kika på "feel-good"-serien "Bonde söker fru" och prata strunt. Det känns alldeles lagom inför en fullbokad jobbartorsdag.

Inga kommentarer: