torsdag, november 02, 2006

Håll nu tummarna!

Nu har jag suttit och slitit mitt hår med frågorna inför morgondagens medarbetarsamtal. Många av frågorna känns ofantligt svåra att svara på och denna gång var det totalt fyra olika delar: ett häfte med frågor utifrån verksamhetsplanen, ett "Detta ska vi tala om", en utvecklingsplan samt ett papper med skattningspåståenden utifrån lönekriterierna. Jag tycker att detta är hopplöst svårt och som det känns nu får det bli att försöka spåna på under mötet. Nåja, i morgon kl 11 har jag tagit mig igenom det där.

I morgon kl 13 stänger min arbetsplats (dag före helgdag) och det står oss fritt att flexa ut om vi önskar, jag har inte bestämt hur jag ska göra med detta ännu. Jag ligger lite minus på flexen och känner mig därför lite snål också, samtidigt som jag vet hur lockande det är att gå hem när lugnet lagt sig och de flesta tar tidig helg. Jag fick ju dessutom en liten "hint" idag om att det kanske kan bli heltid för mig en tid framöver då en kollega ev. ska ingå i ett projekt som kräver tid av henne. Detta innebär ju att det blir än svårare att jobba igen minus på flexen. Hursomhelst, håll tummarna för det där med heltiden. Det skulle verkligen sitta fint med tanke på vårt "toksparande" inför de nya semesterdrömmarna.

Snart är det helg igen. I morgon efter jobbet ligger middag och film med en kompis på agendan, det känns stillsamt och skönt efter en arbetsvecka. På lördag ska vi på middag till vänner och vi ska faktiskt grilla (men förhoppningsvis äta inomhus *s*). Jag ser verkligen fram emot deras eminenta sällskap, trevliga samtal, en god köttbit, härliga tillbehör, ett gott vin och en dessert som saknar motstycke!

Må väl allesammans!

Inga kommentarer: