torsdag, november 23, 2006

Happy birthday to you!

Kan man bli annat än deprimerad av detta skitväder?! Det ligger en tjock och trist dimma över stan och det duggregnar. Snön håller på att försvinna, vägarna är bara och blöta vilket i sin tur suger upp det lilla ljus som ev tar sig igenom dimhöljet. Nej, usch... Ska det vara vinter så ska det i alla fall vara snö och helst solsken också (se ett fint exempel av en vinterdag tidigare i min blogg).

Idag fyller mitt hjärta 31 år. Hipp, hipp hurra på din stora dag! Det blir inget stort firande alls, det är bara familjen som kikar förbi på lite fika. Han har nämligen jour och kan närsomhelst bli utkallad på jobb så därför blir det bara en mycket stillsam sammankomst.

I morgon är det löningsdags och det är efterlängtat ska ni veta. Så här illa brukar det inte se ut för min del - vet banne mig inte vad som hänt just denna månad. På tal om ekonomi, i kväll är det ju "Lyxfällan" på TV. Det är ett intressant program, jag kan inte låta bli att häpna över hur en del kan tappa kontrollen och slå i botten så ordentligt. Många har ju dessutom en riktigt bra inkomst men spårar ut i taxiresor, nöjen, shopping och andra planlösa kortsiktiga investeringar. För mig känns det väldigt viktigt att ha ett sparande och har hemskt svårt att föreställa mig att jag någonsin skulle kunna hamna i en sån situation. Denna månad ligger jag på +-0 innan lön, det är illa nog tycker jag.

Inga kommentarer: