onsdag, november 29, 2006

Mat, vin och umgänge


I kväll ska min älskling ta hand om sina småbröder (läs: taxarna *s*) hemma hos sina föräldrar. Själv tänkte jag njuta av lite TV och matfrossa, jag passar på att äta Gambas (det var längsedan nu och det är inget sambon uppskattar) och så ska jag följa böndernas eskapader i "Bonde söker fru" samt hur det går för våra strandsatta vänner i "Lost". Sistnämnda serie börjar jag dock ledsna på, de drar ut på historien och försöker mjölka ur serien så att den tappar i kvalitet. Jag får se om jag orkar hänga med säsong in och säsong ut - in till slutet.

D ringde just och föreslog att vi skulle fixa nåt gott att äta och köpa en flaska vin på fredag. Någon som har nåt smakrikt tips? Gärna en köttbit och gärna inte så hemskt många moment (fredagar föredrar jag att inte ha så stora "matprojekt"). Sedan på kvällen blir det ju helt klart "Idol"-finalen, funderar på att åka och se den med en bekant men vet samtidigt hur seg och trött jag kan vara på fredagar. Jag ska fundera, vi får se vad som sker.

På lördag ska vi till T och J, det blir varma mackor, vin och surr. Det är alltid lika trevligt och ett "säkert kort" om man vill ha en givande afton. P och E ska ut på krogen och jag har fått erbjudanden om att hänga med dem ut på lördag kväll/natt också, även här funderar jag (alltså på om jag ska ansluta mig till dem senare). Jag kan ju inte påstå att jag känner något överhängande sug efter just krogen...alls. Men jag säger varken bu eller bä just i denna stund.

December är ganska "fullbokad" noterade jag när jag kollade min fickalmanacka. Det är middagar, fester, glöggkvällar, konserter, födelsedagar osv...Men vi klagar inte, det är bara trevligt!

Inga kommentarer: