tisdag, november 28, 2006

Mer om Jennie

namn: Jennie
smeknamn: Jen
födelsedag: 17 januari
födelseort: Boden
ögonfärg: blå
hårfärg: rödsvart
familj: sambo (och hans fantastiska familj), mor, far och två yngre systrar

FAVORIT…
färg:
svart och rött
plats: hemma men älskar även att vara på resande fot (är helst förälskad i senaste resan)
land: Sverige
bok: på tok för svår att svara på
spel: Tetris (på Gameboy)
drog: mat? *s*
fordon: min lilla "sprutti bang bang" så klart, fast visst gillar jag nytt, blankt och snabbt också *s*
film: så många
djur: hund
affär: ge-kås (*nostalgisk*)
serie: ser så lite på TV men gillade "Mäklarna"
café: fikar sällan ute
skor: älskar det estetiska i opraktiska stövlar men går helst i fotriktiga skor
internetaktivitet: www.aftonbladet.se, www.norrlandskontakten.se, www.hemnet.se, vänners bloggar och en del *censur*

BRUKAR DU…
titta på dig själv i spegeln:
japp
gnälla: det händer
skrika: nej, i princip aldrig
sova: oh ja!
ha ångest: nej
skada dig själv med flit: nej
ta mediciner du inte borde ta: nej, kan ta en panodil om det behövs eller antihistamin av samma anledning
vilja dö: nej, älskar livet
drömma mardrömmar: mycket sällan
drömma sexdrömmar: tror faktiskt aldrig att det hänt
ta droger: är alkohol en drog?
försöka vara annorlunda: nope, no ambition of mine!
klä dig i svart: mycket och gärna
gå till kyrkan: vid dop, bröllop och begravning -har även besök julottan en gång för att insupa julsånger och julkänsla -> en besvikelse!
ha sex: jajomensan!
ljuga: det händer, men försöker göra dem vita *s*
hata folk: undviker det i möjligaste mån
lita på folk: ja, på nära och kära men tenderar att vara misstänksam och något cynisk "out there"

VEM…
saknar du:
min mormor, en sån ljuvlig gumma! En bonus: Sara (så sällan vi kan ses!)
vill du döda: kan önska livet ur folk som begått övergrepp mot andra men vet inte om jag skulle kunna hålla i kniven själv
rörde dig sist: min sambo *love*
vill du slå: ingen
kysste dig sist: min sambo
vill du kittla: syrrans barn
kramade du sist: sambon igen
vill du prata med: mormor!
skrek du på sist: det kommer jag inte ihåg
sårade dig sist: kan inte erinra mig när detta skedde senast
vill du bli galet full med: Pernilla (längsedan!) *s*
gjorde dig riktigt glad senast: Tove, hon kan verkligen mata ens ego! *love*
fick du sms från senast: en kompis
ringde dig senast: en patient

HAR DU…
för många vänner:
nej, tyvärr har många lämnat norrbotten i och med studier och inte hittat hem igen
förföljelsemani: nej
tvångstankar: nej
någon annan psykisk sjukdom: nej
någon skada: tja, har ju linser så lite nedsatt syn dras jag med
färgat håret: oh jisses, sedan jag var 14
gjort bort dig rejält: flera gånger
bra självförtroende: oftast helt ok
komplex: ja, det också
kysst någon: javisst, javisst!
haft sex: japp, tänka sig! *s*
tagit nakenbilder: ja
sagt jag älskar dig till någon idag: ja
bjudit ut någon: ja, sambon
varit kär: två gånger - varav en gång på allvar!
blivit kär i någon på nätet: förtjust, inte kär
dumpat någon: dumpat låter som fel ord i detta fall men jag har brutit en gång
blivit dumpad: nej
velat vara otrogen: nej
varit otrogen: nej
rymt hemifrån: ja, till skogen som barn - i max en timme *s*
tuttat eld på nåt: det bor ingen pyroman i mig, har däremot tänt ljus och brasor
gjort något olagligt: det skulle väl vara nån trafikförseelse (har en fortkörningsbot i ryggsäcken)

HUR…
går du:
rakryggat och bestämt
svarar du i telefonen: när jag ser vem som ringer blir det (tyvärr) oftast "hallå", annars svarar jag med namn
fördriver du tiden: med framförallt film, plockar och fixar hemma, umgås med vänner och "surfar dator"
mycket pengar har du: jobbar deltid så det är klart att det kunde vara bättre men det funkar
tjänar du pengar: lön från min arbetsgivare
ofta diskar du: flera gånger varje dag, tål inte diskberg och skulle aldrig lägga mig med diskhon full, dessutom tycker jag faktiskt att det kan vara meditativt att diska
ofta städar du: lite plock blir det i stort sett varje dag i alla fall
många stör du dig på: ett flertal
ofta träffar du din familj: inte så ofta
mycket äter du: säkert alldeles för mycket, mat är en passion jag har

Inga kommentarer: