torsdag, december 28, 2006

Jag har en trygg och säker soffa

Jag hade en sån skön kväll i går. Snabbmiddag, svärfars smarriga köttbullar och makaroner till det. Daniel tog disken som vanligt. Efter det hamnade vi vid respektive burk en stund innan vi sammanstrålade i soffan för en film, i går blev det "United 93". Den handlar om ett av flygplanen i den samordnade terrorattacken mot USA 2001. Jag är inte det minsta flygrädd men den filmen (och tanken på en sån händelse) gav mig ont i magen. Tänk vilken skräck att sitta i en plåtburk 10 000 meter upp i luften med ett fanastiskt gäng som tagit över planet och som inte har minsta lilla intresse för förhandling. WTC-katastrofen har satt spår i oss alla, den är fortfarande så overklig och så grym. Det var en skön känsla att sitta trygga i soffan i alla fall. Kvällen och umgänget med Gunilla blev inställt eftersom hon kände sig lite krasslig, jag hoppas verkligen att vi ska hinna ses innan hon åker tillbaka till Sveriges sydligare delar igen.

Idag gör jag sista rycket på jobbet innan ytterligare fem sköna lediga dagar. I morgon kväll ska vi på bröllopsmiddag till Daniels morbror och hans nyblivna fru. Sedan är det bara nyårsafton som är inplanerad, då blir det den där festen som en tjej på jobbet dragit igång. Vi blir visst 55 personer, jag har väl koll på vilka 6 av dem är *s* Fast sånt är ju trevligt det också, nya människor och inte alltid samma klick av bekanta.

Inga kommentarer: