onsdag, december 27, 2006

Vardag igen

Så var julhelgen förbi och vardagen knackar på med jobb, dock bara i dagarna två. Sedan ska jag vara ledig och njuta fredag, lördag, söndag, måndag och tisdag.

Min jul har varit skön. Trevligt firande hos Daniels familj, fina klappar (mer än jag räknat med). Tack alla! Juldagen väntade den stående hemvändarfesten, detta år i annan utformning än i vanliga fall. Vi umgick nämligen inte med det gamla gänget utan med ett annat sällskap. Tyvärr blev det för mycket av det goda för min del vilket gör att jag har lite svårt att uttala mig om det var trevligt på Farmen eller inte. Jag antar väl att jag hade skoj för tiden gick snabbt. I går mådde jag rent ut sagt apa, jag ägnade hela dagen åt ryggläge. För lite mat och så sprit (jag ska egentligen hålla mig till vin) och säkert för stora mängder av dryckerna också, inte bra! Nåja, nu är det bara att lägga det där åt sidan och sikta framåt...

I kväll har jag och Gunilla planerat att ses, det känns som evigheter sedan. Vi tänkte ta en tur upp till Bredåker och hälsa på syrran och hennes familj, det är ju än mer evighet sedan de sågs. Jag tror inte att hon sett syrrans barn, Lina och Max sedan de var mycket små.

Nu längtar jag efter förmiddagsfikat, det blev inte mycket mat för mig i går - jag kan nog säga att det inte blev nån alls...

Åter till plikterna!

Inga kommentarer: